Hace unos días varios lectores se preguntaban si había motores de la Segunda Guerra Mundial que podían ser mantenidos y reparados, siendo la respuesta positiva. Actualmente hay empresas que almacenan repuestos y reparan algunos motores, como el Rolls Royce Merlin, R-2830, R-1830 y el Allison V-1710. Por ello algunos cazas restaurados (Yak-9, MiG-3, Zero, Il-2...) utilizan uno de éstos en vez del original.
Hace unas semanas el dueño de una de estas empresas anunció que la vendía, y puso en internet una detallada lista de los repuestos y máquinas de los que dispone:
V-1710 V-12 Engine Business
V-1710 aircraft include but are not limited to: Lockheed P-38 Lightning, Bell P-39 Airacobra, Curtiss P-40 Kittihawk / Tomahawk / Warhawk, North American P-51A Mustang / A-36 Invader, Bell P-63 Kingcobra, Yakovlev Yak-3 / 9, Mikoyan-Gurevich MiG-3, Ilyushin Il-2, Kit-built Maurice Jurca Spitfire.
Joe and Pat Yancey’s Allison engine business is for sale.
• 47 complete Allison V-1710 engines ready for overhaul.
• Parts stock includes, but not limited to:
• 13 sets of clean engine cases ready for rebuild • Complete accessory cases
• Complete prop cases ( E-Series & F-Series) • 151 Cams, R & L, plus extras (retainers, etc.)
• 48 twelve-counterweight crankshafts • 17 six-counterweight crankshafts
• 70 cylinder heads, right and left, plus extra • 25+ wiring harnesses, early and late
• Sufficient distributor caps, 50 late, 29 early + • 300 early, 300 late rotors
• Extra gears, water pumps, oil pumps • Carburetors, magnetos (early and late)
• Hundreds of pistons, most in matched sets • 280 alco piston blanks
• Large number of valves and lifters, early & late • Tach drives, cam tower gears and tubes
• 26 set of 12 Series G6 rods and other G6 parts • G6 induction systems
• Allison-specific tools to include, tools to pull cylinder banks, torque setup for cylinders (2,200+ ft.-lbs.), tools for pulling cylinder liners, honing / boring machines, engine stands, etc.
• Complete wiring harness setup and stock including mockup engine for fitting new harnesses.
• Includes custom-built Allison engine stands for each engine, custom-built racks for engine storage, and many custom-built items necessary for working on and storing Allison V-1710 engines.
• 3 Cam grinders, American-made, wheels and templates. Center Grinder, American-made.
• CNC Machine, 3-Axis, used in a cam shop. Two trailer-mounted Lincoln Welders.
• One trailer-mounted Air Compressor, 18 hp Wisconsin. Will run an air jackhammer.
• Seller will supply all contacts for Allison-specific parts and services.
• Seller will build up a wiring harness with buyer upon request.
• Seller will build up a distributor set with buyer upon request.
• Seller will build up one Allison V-1710 with buyer and break in the engine on a test stand upon request.
• Seller will assist buyer for buildup of at least two engines upon request and agreement
Fuentes y enlaces de interés:
- Entradas sobre motores
Blog con información sobre tecnología militar y conflictos bélicos. Leer aviso legal. Contacto: alejandro.spain@gmail.com
sábado, 14 de enero de 2023
Negocio de reparación de motores Allison en venta
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
Una buena colección de repuesto
ResponderEliminarCreo que un Focke wulf Fw 190 Dora
Se le está montando un motor Allison para que pueda volar al ser refrigerado por líquido y tener casi las mismas dimensiones
Es ingeniería para poder colocar todos los sistemas en el morro
Un saludo